woensdag 17 mei 2023

Een Broodje Aap '' Verhaal ''

 https://www.gelderlander.nl/montferland/na-bijna-tachtig-jaar-zorgt-woii-ook-in-duitsland-nog-voor-hevige-discussie-hoor-nog-wekelijks-dat-we-nazis-zijn~ae6bbc99a/

De herdenkingen van de 2e wereld oorlog , Noemde ze in mijn militaire dienstplicht een broodje aap verhaal '' Het aan kijken op een huidskleur en of religie en of geloof overtuiging , Zo gaat het ook met de verhalen over de 2e wereld oorlog en de Duitsers , In vele ogen zijn wij nog steeds Moffen , Nsbers , Nazi en ga zo maar door , Vele weten geen eens dat iemand een Mof noemen net zo vijandig is als iemand voor Aap uit schelden omdat deze een donkere huidskleur heeft , De dokter kan wel grappig doen en of de rechter door mij een schizofreen te noemen , maar dit is een verdere vertaling van het woord Mof , Alleen in het Nederlands om gezet '' Mensch Ohne freunden '' Of te wel , Iemand die geen vrienden heeft en over schizofrene mensen zeggen ze , Een schizofreen is nooit alleen. Het is de zelfde vergelijking die ze ermee maken , Ik heb van het woord de Nsb de vertaling Nationale Sport brigade gemaakt , omdat ik in mijn opleiding sport uren maakte als gehele peloton , '' Een Nederlander wil dit niet begrijpen als je ze dit voor houd ermee Ze zijn er heilig van overtuigd dat alles klopt wat van vader of opa zich voorgehouden heeft En hebben net zoals ik gen eens de bevestiging gevonden of het ook zo allemaal is geweest en is gegaan. De verloren finale van de wedstrijd in 1970 of 1974 , Doet daar een schepje boven op om deze haat verder te verspreiden En een gewonnen wedstrijd in de halve finale van het EK 88 in Duitsland en de opvolgende gewonnen finale bevestigd maar weer , dat deze haat nog lang niet verdwenen is door de jaren heen. Ik heb van dicht bij gezien dat de bakstenen door de ruiten gingen bij Duitse auto's na het winnen van de finale , Terwijl er gewoon een Nederlander in zat die een Duitse auto bestuurde, Hiermee word ook vergeten dat al die Duitsers zoals mijn voorouders die al in de jaren 1700 volgens het stamboom onderzoek die ik heb liggen hier , Al zaken met elkaar deden en in Nederland erom gingen wonen '' Hi Ha Hondelul '' Zongen die Ado Den-Haag supporters tijden de slechte beslissingen van de scheidsrechter die nadelig uit vielen en stik maar in je kanker geld terwijl de club steeds verder afgleed sportief gezien , In Nederland speelt men liever zelf voor Nsber door de mensen gedwongen aan het werk te zetten , Het joden monument in Amsterdam is echt met de stad verbonden omdat de leus Joden in het stadion herhaaldelijk word geroepen '' De superboer '' En waarvan niemand weet wie die heeft geroepen in de spinnenkop '' Is onze onbekende soldaat , Ik kan dat niet meer terug realiseren en of bevestigen of ik dit ben geweest , Ik zat ten tijden hiervan geregeld in het stadion en me moeder hielp mij altijd aan toneelstukjes en opvoeringen mee als kind toen we bijvoorbeeld nog bij de protestante kerk liepen , Mijn Oom werd prins van de stad Doetinchem en ik had mijn ongeluk onder vonden , De contacten met mijn tante en mijn vader in oude brieven geschreven tijdens uitzending naar Papoea Nieuw Guinea , Die waren uitstekend goed met elkaar. Ik weet niet wat er allemaal daarna is gebeurd en mijn vader trof een auto ongeluk waardoor hij in de wao is terecht gekomen , Het contact werd op een verkeerd spoor gezet hierdoor , Ik heb me daarom wel eens afgevraagd of die leus niet tijdens zijn pronkzitting als prins had moeten geroepen worden hierin of 1 of andere manier '' Der werd veel over geschreven over de 2e wereld oorlog '' Zo zouden de Duitsers alle boeken hebben verbrand en Duitsers zijn niet welkom bij herdenkingen , Het oude gal spugen , Wij waren wel welkom geweest als alles goed was gelopen op de pronkzitting en de banden waren gebleven als opa en oma niet overleden waren gegaan , Ook mijn tante die overleed door een ziekte bed, maar je kan het niet allemaal meer bij benen als je in gebreken leeft en of een gezin krijgt met kinderen waarmee je verder moet. De 1 staat er ook qua geld ook beter voor dan de andere En neemt ieder zijn eigen keuze wat hij hiermee doet. Mijn vader verzorgde hiermee zijn duiven zoveel mogelijk en hield de moestuin ervan bij, De auto verdween uit eindelijk om deze onkosten tegen te gaan. 

Nederlander weten niet wat ze ons daarmee aandoen , Het is blijkbaar niet zon vrij land als er beweerd word , Vrijheid bestaat nog lang niet hierdoor En nu voeren ze oorlog samen met Duitsland om Oekraine te beschermen , Ze hebben die Duitsers keihard nodig ondertussen , want ik weer niet of je het weet , maar Amerika word verantwoordelijk geacht voor de Bijlmer ramp, Voor aanvang van de Bijlmer ramp bezocht Amerika Israel en deed hier een briefje in die muur die hier staat , In de jaren 60 (1963) werd John F Kennedy vermoord nadat Nederland eind 1962 uit Nederlands Nieuw Guinea vertrokken moest zijn , Niemand weet tot de dag tot vandaag niet wie John F Kennedy heeft vermoord , En werd de wijzende vinger op Nederland gelegd ermee, Wie zegt dat dit geen zelfmoord commando is geweest die zich in de Bijlmer ramp heeft geboord , Zoals het met de 9-11 is gegaan , Amerika te vriend houden is de beste optie die je kan doen , Zoals missies samen uit te voeren als Afghanistan, De russen leveren niet meer zoals vroeger de beste wapens , Amerika staat boven aan hiermee , Het levert ze veel geld op om een oorlog te realiseren. Wat ging er bijvoorbeeld aan vooraf , Voordat de MH17 werd neer geschoten , In de geschiedenis van Nederland word al eens geschreven dat men heeft geprobeerd onze Koning te verslaan En is het geen late vergelding geweest van Rusland de MH17 neer te halen , omdat zei de wapens aan Indonesie wilde gaan leveren in de jaren 60 , Als het tot een oorlog zou gaan komen tussen Nederland en Indonesie , Maar geheime diensten bevestigen niks die vermoedens doen uitspreken '' Net zoals de politie de brand bij de buren veroorzaakt door een defecte tv het in de krant noemde , Misschien moest deze schat aan informatie wel verloren gaan door de brand over te laten slaan na ons huis toe, Ik heb eens gezegd dat westerlingen Duitsers nog steeds niet kunnen begrijpen doordat er in het westen geen ontvangst van de Duitse Tv is geweest , Hierdoor zijn ze met de grens streken wat beter gewend aan elkaar en hebben de taal en mensen er beter leren kennen erdoor , Der is niks moois aan een Wo2 oorlog film , Het zijn slechte verfilmingen , Zoals de Duitse taal niet achter een Amerikaanse film of serie gezet hoort te worden, Ik lees graag met ondertitelingen een film , De Duitse muziek hoor ik graag , Muziek uit de jaren 70 heeft geen toedoen op de Wo2 , Dus ga maar niet strak ervan staan, Het is een genot om hier op te mogen te marcheren en of deze op zijn tijd te mogen te beluisteren '' Duitsers hoeven zich niet meer te bewijzen ''' Ik kan mij goed vinden in de uitspraak dat Anne Frank de uitvinder van de balpen is geweest.  '' Een Broodje Aap verhaal '' Pure racisme is het. De schade hiervan is niet meer goed te maken en ook niet in geld uit te drukken.

                                                              Val zelf maar kapot 

            https://heinobohmer.blogspot.com/2023/04/toneel-theater-voorstelling-hoog-in-de.html


                                                     


                                                                                


                                                


                                                          Geschreven door H.Bohmer 

                              Geen verdere rechten mogen aan dit verhaal ontnomen worden

Geen opmerkingen:

Een reactie posten